Валерій СТЕПАНКОВ, Діана ЯБЛОНСЬКА. Методичні рекомендації з написання кваліфікаційних робіт для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти історичного факультету Завантажити
2024-2025 н.р.
- Вивчення історії античності у закладах загальної середньої освіти України: успіхи, проблеми та перспективи модернізації.
- Арабо-мусульманські завоювання VII–VIII ст. та їх вплив на розвиток цивілізацій Близького Сходу та Північної Африки.
- Хрестові походи: причини, учасники та вплив на європейську й близькосхідну політику.
- Роль і права жінок у цивілізаціях античності і середньовіччя.
- Епідемії середньовічної Європи та їх вплив на соціальну і політичну структуру.
- Ренесанс як чинник формування нових політичних ідей в Європі.
- Реформація та Контрреформація: релігійні конфлікти в Європі та їхній наслідки.
- Епоха Єлизавети Тюдор в історіографії та шкільній історичній освіті України й Великої Британії.
- Проблема української національно-визвольної революції середини XVII ст. у шкільних навчальній програмі та підручниках незалежної України.
- Західна Європа в епоху Просвітництва: соціальні та політичні трансформації.
- Формування національних держав в Латинській Америці у XIX ст.
- Методичні та дидактичні аспекти вивчення українських національно-визвольних змагань 1917-1921 рр.
- Становлення та розвиток екоісторії як напряму досліджень у світовій та вітчизняній історіографії.
- Здобутки, стан та перспективи розвитку воєнно-історичних досліджень в історіографії незалежної України.
- Правовий статус та діяльність закладів вищої освіти в Україні та Польщі: порівняльний аналіз.
- Правові засади функціонування мережі приватних навчальних закладів в Україні.
- Україна в ООН: історія та сучасність.
- Позиція країн Центрально-Східної Європи в сучасній російсько-українській війні.
- Теоретико-методологічний вимір локальної історії як напряму досліджень.
- Робота з історичними джерелами як теоретико-методологічна проблема.
- Права та обов’язки здобувачів освіти у системі українських державних університетів 1918-1920 рр.
- Еволюція закладів вищої освіти в радянській Україні у 1920-1930-х рр.
- Ініціативи та потенціал усноісторичних проєктів на тематику сучасної російсько-української війни.
- Історія повсякдення у сучасному вітчизняному шкільному курсі історії.
- Вивчення історії у старшій школі: стан та перспективи в умовах переходу до профільної освіти.
- Індивідуальні форми позакласної роботи старшокласника як шлях до набуття дослідницького досвіду.
- Здобутки, труднощі та виклики взаємодії громадян та держави в інформаційному суспільстві.
- Проблема особистісної ідентичності в історичному минулому та на сучасному етапі.
- Махатма Ганді та ненасильницький спротив в Індії.
- Особливості викладання суспільно-гуманітарних дисциплін у закладах фахової передвищої освіти.
- Форми самостійної навчально-пізнавальної активності студентів закладів фахової передвищої освіти в процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін.
- «Холодна війна» як глобальне протистояння: причини, хід та наслідки конфлікту.
- Міграційні кризи та їх вплив на розвиток світу у XX і XXI ст.
- Науково-технічний прогрес XX ст. та його наслідки.
- Політика апартеїду в Південній Африці: історичний розвиток та міжнародна реакція.
2023-2024 н.р.
- Внутрішня і зовнішня політика імператора Могольської імперії Акбара.
- Грецька класична цивілізація: культурний спадок і його вплив на сучасний світ.
- Генріх VIII та формування Англіканської церкви.
- Наукові відкриття доби Просвітництва і їх вплив на політичні процеси в Європі.
- Революція «Мейдзі» й реформування Японії та їх наслідки для країни (1868-1874 рр).
- Сінхайська революція в Китаї та її історичне значення (1911-1912 рр.).
- Зовнішня політика США періоду президента Д. Трампа (2017-2021 рр.).
- Духовно-лицарські ордени в контексті Хрестових походів: зміст і наслідки діяльності.
- Останні місяці бойових дій Другої світової війни у мемуарах Уінстона Черчілля.
- Підготовка та реалізація союзниками десантних операцій у Західному Середземномор’ї (листопад 1942-вересень 1944 рр.).
- Шлюб та сім’я в ранньомодерній Японії.
- Проблема російсько-української війни у зовнішній політиці ЄС (2014-2022 рр.).
- Зовнішня політика уряду Б. Хмельницького 1654-1657 рр.
- Гадяцький договір 1658 року та причини провалу його реалізації.
- Громадянська освіта та її вплив на національну свідомість учнівської молоді : навчально-методичний аспект.
- Українське питання в Лізі Націй.
- Французький колоніалізм в Африці: наслідки для колоній і сучасних держав.
- Російсько-українська війна в суспільно-політичній думці країн ЄС ( 2014-2022 рр.)
- Чан Кайші: політичний портрет.
- Усноісторичні дослідження молодіжного руху в Європі у 1960 – 1970-х рр.
- Роль ЗМІ у висвітленні війни у В’єтнамі та її вплив на громадську думку.
- Особливості розвитку історичної освіти в Іспанії у кінці ХХ – перші десятиліття ХХІ ст.
- Польська політика уряду П. Дорошенка 1665-1670 рр. та причини її провалу.
- Сунь Ятсен: історичний портрет.
- Трансформація Османської імперії в сучасну Туреччину: роль Ататюрка.
- Громадянська війна в Іспанії 1936 – 1939 рр. та її наслідки.
- Фашизм і нацизм у Європі: порівняння режимів Муссоліні та Гітлера.
- Суспільно-політична криза та шляхи її подолання в країнах ЦСЄ (остання третина ХХ ст.).
- Політика пам’яті в Російській Федерації на рубежі ХХ-ХХІ століть.
- Методика формування історичної компетентності здобувачами загальної середньої освіти засобами цифрових технологій (в умовах цифрового освітнього середовища).
- Глобалізація як історичний процес: економічні та культурні аспекти.
- Арабські весни: причини та наслідки для країн Близького Сходу і Північної Африки.
- Жіночий рух у ХХ ст.: боротьба за права та політичний вплив.
- Інтерактивні методи на уроках історії: диференціація та моделі застосування.
- Роль вчителя у формуванні історичної свідомості учнів старших класів закладів загальної середньої освіти.
- Розвиток університетської освіти на українських землях у період національного відродження.
- Історіографічні здобутки вивчення періоду прем’єрства М. Тетчер.
- Тенденції розвитку світової історіографії у перші десятиліття ХХІ ст.
- Усноісторичні джерела при вивченні Голодомору-Геноциду 1932-1933 рр.
- Штучний інтелект в шкільній історичній освіті: можливості використання і потенційні ризики.