Тематика магістерських робіт

Володимир ДУБІНСЬКИЙ, Діана ЯБЛОНСЬКА. Методичні рекомендації з написання кваліфікаційних робіт для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти історичного факультету (спеціальність А4.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта)) Завантажити

Валерій СТЕПАНКОВ, Діана ЯБЛОНСЬКА. Методичні рекомендації з написання кваліфікаційних робіт для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти історичного факультету Завантажити

2025-2026 н.р.

  1. Вивчення історії античності у закладах загальної середньої освіти України: успіхи, проблеми та перспективи модернізації.
    2. Тема хрестових походів доби сереньовіччя у шкільних навчальній програмі та підручниках незалежної України.
    3. Методика викладання теми «Історія Англійської революції XVII ст.» в закладах загальної середньої освіти: український та британський досвід.
    4. Методика викладання теми «Історія Американської революції XVIIІ ст.» в закладах загальної середньої освіти: український та американський досвід.
    5. Методика викладання теми «Історія Французької революції XVIIІ ст.» в закладах загальної середньої освіти: український та французький досвід.
    6. Методика викладання теми «Нацистський режим в Німеччині» в закладах загальної середньої освіти: український та німецький досвід.
    7. Методика викладання тематичного блоку «Русь-Україна» на уроках історії: традиції та інноваційні підходи.
    8. Дослідження на уроках історії в закладах загальної середньої освіти особливостей господарського розвитку Держави Романовичів та Королівства Руського (кінець ХІІ-XIV ст.).
    9. Дослідження на уроках історії в закладах загальної середньої освіти місця України в загальноєвропейських господарських процесах в Ранньомодерну добу.
    10. Морські походи запорозьких козаків: історичний зміст і методичні аспекти відображення теми у шкільному курсі історії України.
    11. Вивчення спадщини італійських торговельних республік Генуї та Венеції на уроках історії та громадянської освіти: на прикладі Надчорномор’я.
    12. Проблема української національно-визвольної революції середини XVII ст. у шкільних навчальній програмі та підручниках незалежної України.
    13. Концепція «Національного відродження України» в шкільному курсі історії України та сучасній історіографії.
    14. Селянство в 9 класі шкільного курсу історії України та в сучасній соціальній історії.
    15. Культура України в середині ХІХ – початку ХХ ст. в шкільному курсі історії та методика її викладання.
    16. Історія Дунаєвеччини XVIII – на початку ХХ ст. у шкільному куосі історії.
    17. Методичні та дидактичні аспекти вивчення українських національно-визвольних змагань 1917-1921 рр.
    18. ЗУНР в шкільному курсі історії: методичний аспект.
    19. Методика викладання тематичного блоку «Встановлення тоталітарного режиму в Україні» на уроках історії: традиції та інноваційні підходи.
    20. Методика викладання тематичного блоку «Україна в роки Другої світової війни» на уроках історії: традиції та інноваційні підходи.
    21. Участь інтелігенції Хмельниччини в ОУН–УПА (1941 – початок 1950-х рр.) та її вивчення у закладах освіти.
    22. Феномен шістдесятництва як об’єкт вивчення в шкільному курс історії України: змістовий та методичний аспекти.
    23. «Громадянська освіта» як шкільний предмет в Україні: віхи становлення та методика викладання.
    24. Розвиток критичного мислення учнів у процесі вивчення історії України.
    25. Сучасний підручник з історії: вимоги до структури та змісту, методика використання на уроці.
    26. Сучасний підручник з громадянської освіти: вимоги до структури та змісту, методика використання на уроці.
    27. Правовий статус та діяльність закладів вищої освіти в Україні та Польщі: порівняльний аналіз.
    28. Робота з історичними джерелами як теоретико-методологічна проблема та методичний напрям роботи вчителя.
    29. Використання усноісторичних проєктів на уроках історії.
    30. Історія повсякдення у сучасному вітчизняному шкільному курсі історії.
    31. Вивчення історії у старшій школі: стан та перспективи в умовах переходу до профільної освіти.
    32. Проблема особистісної ідентичності в історичному минулому та на сучасному етапі.
    33. Викладання суспільно-гуманітарних дисциплін у закладах фахової передвищої освіти на сучасному етапі: здобутки, проблеми, перспективи.
    34. Форми самостійної навчально-пізнавальної активності студентів закладів фахової передвищої освіти в процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін.
    35. Трагедія апартхейду в Південній Африці у ракурсі виховання громадянськості школярів.
    36. Трагедія політики «червоних кхмерів» у Камбоджі у ракурсі виховання громадянськості школярів.
    37. Навчально-методичний комплекс та підручник з історії: компаративний аналіз.
    38. Використання творів художньої літератури в шкільній історичній історії.
    39. Образно-графічна наочність на уроках історії та громадянської освіти.
    40. Характеристика молодіжних субкультур в Україні як методичний інструмент на уроках громадянської освіти.
    41. Солідарність versus індивідуалізм у сучасному соціумі як головна проблема громадянського виховання молоді.
    42. Вивчення тематичного блоку «Місцеве самоврядування» в курсі громадянської освіти в школі: методичний та практикоорієнтований аспекти.
    43. Пізнавальний та методичний потенціал екскурсій при вивченні історії та громадянської освіти в школі.
    44. Медіаресурси у викладанні історії та громадянської освіти: здобутки та проблеми.
    45. Методи формування навчальної мотивації старшокласників та здобувачів фахової передвищої освіти.
    46. Можливості використання штучного інтелекту на уроках історії та громадянської освіти.
    47. Виховання толерантності та полікультурністі як основне завдання на уроках громадянської освіти.
    48. Шкільні конкурси та олімпіади з історії в Україні: становлення та методичні аспекти проведення.
    49. Біографічні відомості про історичного діяча як методичний інструмент активізації діяльності учнів на уроках історії та громадяньскої освіти.
    50. Методи рольових ігор та постановок при вивченні історії та громадянської освіти.

2024-2025 н.р.

  1. Вивчення історії античності у закладах загальної середньої освіти України: успіхи, проблеми та перспективи модернізації.
  2. Арабо-мусульманські завоювання VII–VIII ст. та їх вплив на розвиток цивілізацій Близького Сходу та Північної Африки.
  3. Хрестові походи: причини, учасники та вплив на європейську й близькосхідну політику.
  4. Роль і права жінок у цивілізаціях античності і середньовіччя.
  5. Епідемії середньовічної Європи та їх вплив на соціальну і політичну структуру.
  6. Ренесанс як чинник формування нових політичних ідей в Європі.
  7. Реформація та Контрреформація: релігійні конфлікти в Європі та їхній наслідки.
  8. Епоха Єлизавети Тюдор в історіографії та шкільній історичній освіті України й Великої Британії.
  9. Проблема української національно-визвольної революції середини XVII ст. у шкільних навчальній програмі та підручниках незалежної України.
  10. Західна Європа в епоху Просвітництва: соціальні та політичні трансформації.
  11. Формування національних держав в Латинській Америці у XIX ст.
  12. Методичні та дидактичні аспекти вивчення українських національно-визвольних змагань 1917-1921 рр.
  13. Становлення та розвиток екоісторії як напряму досліджень у світовій та вітчизняній історіографії.
  14. Здобутки, стан та перспективи розвитку воєнно-історичних досліджень в історіографії незалежної України.
  15. Правовий статус та діяльність закладів вищої освіти в Україні та Польщі: порівняльний аналіз.
  16. Правові засади функціонування мережі приватних навчальних закладів в Україні.
  17. Україна в ООН: історія та сучасність.
  18. Позиція країн Центрально-Східної Європи в сучасній російсько-українській війні.
  19. Теоретико-методологічний вимір локальної історії як напряму досліджень.
  20. Робота з історичними джерелами як теоретико-методологічна проблема.
  21. Права та обов’язки здобувачів освіти у системі українських державних університетів 1918-1920 рр.
  22. Еволюція закладів вищої освіти в радянській Україні у 1920-1930-х рр.
  23. Ініціативи та потенціал усноісторичних проєктів на тематику сучасної російсько-української війни.
  24. Історія повсякдення у сучасному вітчизняному шкільному курсі історії.
  25. Вивчення історії у старшій школі: стан та перспективи в умовах переходу до профільної освіти.
  26. Індивідуальні форми позакласної роботи старшокласника як шлях до набуття дослідницького досвіду.
  27. Здобутки, труднощі та виклики взаємодії громадян та держави в інформаційному суспільстві.
  28. Проблема особистісної ідентичності в історичному минулому та на сучасному етапі.
  29. Махатма Ганді та ненасильницький спротив в Індії.
  30. Особливості викладання суспільно-гуманітарних дисциплін у закладах фахової передвищої освіти.
  31. Форми самостійної навчально-пізнавальної активності студентів закладів фахової передвищої освіти в процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін.
  32. «Холодна війна» як глобальне протистояння: причини, хід та наслідки конфлікту.
  33. Міграційні кризи та їх вплив на розвиток світу у XX і XXI ст.
  34. Науково-технічний прогрес XX ст. та його наслідки.
  35. Політика апартеїду в Південній Африці: історичний розвиток та міжнародна реакція.

2023-2024 н.р.

  1. Внутрішня і зовнішня політика імператора Могольської імперії Акбара.
  2. Грецька класична цивілізація: культурний спадок і його вплив на сучасний світ.
  3. Генріх VIII та формування Англіканської церкви.
  4. Наукові відкриття доби Просвітництва і їх вплив на політичні процеси в Європі.
  5. Революція «Мейдзі» й реформування Японії та їх наслідки для країни (1868-1874 рр).
  6. Сінхайська революція в Китаї та її історичне значення (1911-1912 рр.).
  7. Зовнішня політика США періоду президента Д. Трампа (2017-2021 рр.).
  8. Духовно-лицарські ордени в контексті Хрестових походів: зміст і наслідки діяльності.
  9. Останні місяці бойових дій Другої світової війни у мемуарах Уінстона Черчілля.
  10. Підготовка та реалізація союзниками десантних операцій у Західному Середземномор’ї (листопад 1942-вересень 1944 рр.).
  11. Шлюб та сім’я в ранньомодерній Японії.
  12. Проблема російсько-української війни у зовнішній політиці ЄС (2014-2022 рр.).
  13. Зовнішня політика уряду Б. Хмельницького 1654-1657 рр.
  14. Гадяцький договір 1658 року та причини провалу його реалізації.
  15. Громадянська освіта та її вплив на національну свідомість учнівської молоді : навчально-методичний аспект.
  16. Українське питання в Лізі Націй.
  17. Французький колоніалізм в Африці: наслідки для колоній і сучасних держав.
  18. Російсько-українська війна в суспільно-політичній думці країн ЄС ( 2014-2022 рр.)
  19. Чан Кайші: політичний портрет.
  20. Усноісторичні дослідження молодіжного руху в Європі у 1960 – 1970-х рр.
  21. Роль ЗМІ у висвітленні війни у В’єтнамі та її вплив на громадську думку.
  22. Особливості розвитку історичної освіти в Іспанії у кінці ХХ – перші десятиліття ХХІ ст.
  23. Польська політика уряду П. Дорошенка 1665-1670 рр. та причини її провалу.
  24. Сунь Ятсен: історичний портрет.
  25. Трансформація Османської імперії в сучасну Туреччину: роль Ататюрка.
  26. Громадянська війна в Іспанії 1936 – 1939 рр. та її наслідки.
  27. Фашизм і нацизм у Європі: порівняння режимів Муссоліні та Гітлера.
  28. Суспільно-політична криза та шляхи її подолання в країнах ЦСЄ (остання третина ХХ ст.).
  29. Політика пам’яті в Російській Федерації на рубежі ХХ-ХХІ століть.
  30. Методика формування історичної компетентності здобувачами загальної середньої освіти засобами цифрових технологій (в умовах цифрового освітнього середовища).
  31. Глобалізація як історичний процес: економічні та культурні аспекти.
  32. Арабські весни: причини та наслідки для країн Близького Сходу і Північної Африки.
  33. Жіночий рух у ХХ ст.: боротьба за права та політичний вплив.
  34. Інтерактивні методи на уроках історії: диференціація та моделі застосування.
  35. Роль вчителя у формуванні історичної свідомості учнів старших класів закладів загальної середньої освіти.
  36. Розвиток університетської освіти на українських землях у період національного відродження.
  37. Історіографічні здобутки вивчення періоду прем’єрства М. Тетчер.
  38. Тенденції розвитку світової історіографії у перші десятиліття ХХІ ст.
  39. Усноісторичні джерела при вивченні Голодомору-Геноциду 1932-1933 рр.
  40. Штучний інтелект в шкільній історичній освіті: можливості використання і потенційні ризики.