Тематика магістерських робіт

Валерій СТЕПАНКОВ, Діана ЯБЛОНСЬКА. Методичні рекомендації з написання кваліфікаційних робіт для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти історичного факультету Завантажити

2024-2025 н.р.

  1. Вивчення історії античності у закладах загальної середньої освіти України: успіхи, проблеми та перспективи модернізації.
  2. Арабо-мусульманські завоювання VII–VIII ст. та їх вплив на розвиток цивілізацій Близького Сходу та Північної Африки.
  3. Хрестові походи: причини, учасники та вплив на європейську й близькосхідну політику.
  4. Роль і права жінок у цивілізаціях античності і середньовіччя.
  5. Епідемії середньовічної Європи та їх вплив на соціальну і політичну структуру.
  6. Ренесанс як чинник формування нових політичних ідей в Європі.
  7. Реформація та Контрреформація: релігійні конфлікти в Європі та їхній наслідки.
  8. Епоха Єлизавети Тюдор в історіографії та шкільній історичній освіті України й Великої Британії.
  9. Проблема української національно-визвольної революції середини XVII ст. у шкільних навчальній програмі та підручниках незалежної України.
  10. Західна Європа в епоху Просвітництва: соціальні та політичні трансформації.
  11. Формування національних держав в Латинській Америці у XIX ст.
  12. Методичні та дидактичні аспекти вивчення українських національно-визвольних змагань 1917-1921 рр.
  13. Становлення та розвиток екоісторії як напряму досліджень у світовій та вітчизняній історіографії.
  14. Здобутки, стан та перспективи розвитку воєнно-історичних досліджень в історіографії незалежної України.
  15. Правовий статус та діяльність закладів вищої освіти в Україні та Польщі: порівняльний аналіз.
  16. Правові засади функціонування мережі приватних навчальних закладів в Україні.
  17. Україна в ООН: історія та сучасність.
  18. Позиція країн Центрально-Східної Європи в сучасній російсько-українській війні.
  19. Теоретико-методологічний вимір локальної історії як напряму досліджень.
  20. Робота з історичними джерелами як теоретико-методологічна проблема.
  21. Права та обов’язки здобувачів освіти у системі українських державних університетів 1918-1920 рр.
  22. Еволюція закладів вищої освіти в радянській Україні у 1920-1930-х рр.
  23. Ініціативи та потенціал усноісторичних проєктів на тематику сучасної російсько-української війни.
  24. Історія повсякдення у сучасному вітчизняному шкільному курсі історії.
  25. Вивчення історії у старшій школі: стан та перспективи в умовах переходу до профільної освіти.
  26. Індивідуальні форми позакласної роботи старшокласника як шлях до набуття дослідницького досвіду.
  27. Здобутки, труднощі та виклики взаємодії громадян та держави в інформаційному суспільстві.
  28. Проблема особистісної ідентичності в історичному минулому та на сучасному етапі.
  29. Махатма Ганді та ненасильницький спротив в Індії.
  30. Особливості викладання суспільно-гуманітарних дисциплін у закладах фахової передвищої освіти.
  31. Форми самостійної навчально-пізнавальної активності студентів закладів фахової передвищої освіти в процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін.
  32. «Холодна війна» як глобальне протистояння: причини, хід та наслідки конфлікту.
  33. Міграційні кризи та їх вплив на розвиток світу у XX і XXI ст.
  34. Науково-технічний прогрес XX ст. та його наслідки.
  35. Політика апартеїду в Південній Африці: історичний розвиток та міжнародна реакція.

2023-2024 н.р.

  1. Внутрішня і зовнішня політика імператора Могольської імперії Акбара.
  2. Грецька класична цивілізація: культурний спадок і його вплив на сучасний світ.
  3. Генріх VIII та формування Англіканської церкви.
  4. Наукові відкриття доби Просвітництва і їх вплив на політичні процеси в Європі.
  5. Революція «Мейдзі» й реформування Японії та їх наслідки для країни (1868-1874 рр).
  6. Сінхайська революція в Китаї та її історичне значення (1911-1912 рр.).
  7. Зовнішня політика США періоду президента Д. Трампа (2017-2021 рр.).
  8. Духовно-лицарські ордени в контексті Хрестових походів: зміст і наслідки діяльності.
  9. Останні місяці бойових дій Другої світової війни у мемуарах Уінстона Черчілля.
  10. Підготовка та реалізація союзниками десантних операцій у Західному Середземномор’ї (листопад 1942-вересень 1944 рр.).
  11. Шлюб та сім’я в ранньомодерній Японії.
  12. Проблема російсько-української війни у зовнішній політиці ЄС (2014-2022 рр.).
  13. Зовнішня політика уряду Б. Хмельницького 1654-1657 рр.
  14. Гадяцький договір 1658 року та причини провалу його реалізації.
  15. Громадянська освіта та її вплив на національну свідомість учнівської молоді : навчально-методичний аспект.
  16. Українське питання в Лізі Націй.
  17. Французький колоніалізм в Африці: наслідки для колоній і сучасних держав.
  18. Російсько-українська війна в суспільно-політичній думці країн ЄС ( 2014-2022 рр.)
  19. Чан Кайші: політичний портрет.
  20. Усноісторичні дослідження молодіжного руху в Європі у 1960 – 1970-х рр.
  21. Роль ЗМІ у висвітленні війни у В’єтнамі та її вплив на громадську думку.
  22. Особливості розвитку історичної освіти в Іспанії у кінці ХХ – перші десятиліття ХХІ ст.
  23. Польська політика уряду П. Дорошенка 1665-1670 рр. та причини її провалу.
  24. Сунь Ятсен: історичний портрет.
  25. Трансформація Османської імперії в сучасну Туреччину: роль Ататюрка.
  26. Громадянська війна в Іспанії 1936 – 1939 рр. та її наслідки.
  27. Фашизм і нацизм у Європі: порівняння режимів Муссоліні та Гітлера.
  28. Суспільно-політична криза та шляхи її подолання в країнах ЦСЄ (остання третина ХХ ст.).
  29. Політика пам’яті в Російській Федерації на рубежі ХХ-ХХІ століть.
  30. Методика формування історичної компетентності здобувачами загальної середньої освіти засобами цифрових технологій (в умовах цифрового освітнього середовища).
  31. Глобалізація як історичний процес: економічні та культурні аспекти.
  32. Арабські весни: причини та наслідки для країн Близького Сходу і Північної Африки.
  33. Жіночий рух у ХХ ст.: боротьба за права та політичний вплив.
  34. Інтерактивні методи на уроках історії: диференціація та моделі застосування.
  35. Роль вчителя у формуванні історичної свідомості учнів старших класів закладів загальної середньої освіти.
  36. Розвиток університетської освіти на українських землях у період національного відродження.
  37. Історіографічні здобутки вивчення періоду прем’єрства М. Тетчер.
  38. Тенденції розвитку світової історіографії у перші десятиліття ХХІ ст.
  39. Усноісторичні джерела при вивченні Голодомору-Геноциду 1932-1933 рр.
  40. Штучний інтелект в шкільній історичній освіті: можливості використання і потенційні ризики.