Тематика курсових робіт

Методичні рекомендації з написання курсових робіт для студентів історичного факультету Завантажити

ІІ курс

ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ З ІСТОРІЇ СЕРЕДНІХ ВІКІВ 

1. Падіння Візантійської імперії під тиском османів: причини та наслідки.
2. Релігійно-церковне життя середньовічної Європи.
3. Католицька церква та папство в роки Столітньої війни (1357 – 1453рр.).
4. Італійська політика німецьких королів і утворення «Священної Римської імперії».
5. Розвиток культури Китаю в добу середньовіччя.
6. Розвиток японської культури в добу середньовіччя.
7. Середньовічне місто та його боротьба за самоврядування.
8. Папство і організація першого хрестового походу.
9. Військо Золотої Орди: організація, тактика, озброєння.
10. Провідні течії ісламу: шиїзм, сунізм та хариджизм і їх вплив на середньовічну історію мусульманського світу.
11. «Каролінгське відродження».
12. Інквізиція. Середньовічні єресі.
13. Франкське суспільство в добу правління династії Меровінгів.
14. Політика Фрідріха І Барбаросси в Італії.
15. Солунські брати Кирило та Мефодій, їх діяльність.
16. Католицька церква та папство в роки Столітньої війни (1357 – 1453рр.).
17. Військова справа Тевтонського ордену ХІІ – ХV ст.
18. Грецькі міста-держави у Північному Причорномор’ї : організація влади та суспільства.
19. Державний лад та право Стародавньої Спарти.
20. Релігійно-політична реформа Аменхотепа ІV (Ехнатона).
21. Імперія Цинь Шихуанді.
22. Твори Геродота як джерело з історії Стародавнього Сходу.
23. Культура Візантії.
24. Культура Стародавньої Індії.
25. Державна діяльність короля Артура.
26. Інквізиція в житті середньовічної Європи.
27. Османська імперія у 1453 – 1656 рр.
28. Причини та початок Реформації у Європі.
29. Котрреформація у Європі та її наслідки.
30. Діяльність ордену Єзуїтів.
31. Повсякдення життя мешканців Стародавньої Греції.
32. Повсякдення життя мешканців Стародавнього Риму.
33. Становище та роль жінки у середньовічній Європі.

ІІІ курс

ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ З МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ

1. Формування громадянської та духовно-моральної компетентностей на уроках історії в умовах російсько-української війни.
2. Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів при вивченні історії: зміст, проблеми та перспективи.
3. Картографічний матеріал на уроках історії: аналіз і використання.
4. Проблеми шкільної історичної освіти та шляхи їх вирішення (з досвіду роботи НУШ).
5. НУШ та інноваційні підходи до навчання історії України в закладі загальної середньої освіти.
6. Проблеми формування пізнавальних інтересів підлітків на уроках історії.
7. Дидактичний потенціал кабінету історії для організації і проведення позакласної роботи.
8. Активізація самостійної пізнавальної діяльності учнів на уроках історії.
9. Використання наочних засобів навчання у процесі викладання шкільних історичних курсів.
10. Особливості пошуково-дослідницької роботи на шкільних уроках історії та її вплив на розвиток історичного мислення учнівської молоді.
11. Проблеми та перспективи розвитку дистанційної освіти в підготовці вчителя історії.
12. Оцінювання та зворотний зв’язок у дистанційному навчанні історії.
13. Використання віртуальної реальності та розширеної реальності у навчанні історії.
14. Використання інтерактивних дошок та цифрових ресурсів у навчанні історії.
15. Використання веб-сайтів та електронних платформ у навчанні історії.
16. Громадянська освіта в умовах НУШ: зміст і підходи.
17. Роль інтерактивних технологій у навчанні історії: можливості та виклики.
18. Графічні симуляції та історичні відеоігри як засіб навчання історії.
19. Використання мультимедійних ресурсів у навчанні історії.
20. Розробка інтерактивних уроків історії з використанням сучасних технологій.
21. Інноваційні підходи до навчання історії та правознавства: використання проєктних методів.
22. Міжпредметні зв’язки між історією, правознавством та іншими предметами: здобутки та перспективи впровадження.
23. Використання коміксів у навчанні історії: методи та педагогічні аспекти.
24. Досвід навчання громадянської освіти в країнах Європи.
25. Методи і технології навчання громадянської освіти на уроках історії в сучасній школі.
26. Особливості оцінювання досягнень учнів на уроках громадянської освіти.
27. Цінності та пріоритети громадянської освіти в Україні.
28. Засоби навчання на уроках правознавства.
29. Пояснювально-ілюстративні методи навчання учнів основ правознавства.
30. Методи пізнавальної діяльності учнів на уроках правознавства.
31. Форми організації навчання учнів правознавства.
32. Інтерактивне навчання учнів основ правознавства.
33. Групова робота учнів на уроках із основ правознавства.
34. Самостійна робота учнів з основ правознавства.
35. Історико-краєзнавчі дослідження в умовах НУШ.

IV курс

ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ З НОВОЇ ТА НОВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ, АЗІЇ ТА АФРИКИ

1. Створення Югославії й трансформації її політичного устрою у міжвоєнний період.
2. Трансформації політичного режиму в Болгарії у міжвоєнний період.
3. Громадянська війна в Іспанії: причини, перебіг, наслідки.
4. Невілл Чемберлен: історичний портрет.
5. Відносини між провідними країнами антигітлерівської коаліції у 1941-1943 рр.
6. Альчидо де Гаспері: соціально-політичний портрет.
7. Внутрішня та зовнішня політика Франції у період Четвертої республіки.
8. Фолклендська війна 1982 р.: причини, перебіг, наслідки.
9. Антикомуністичні виступи у Польській Народній Республіці у 1950-1980-х рр.
10. «Празька весна» 1968 р. та її історичні уроки.
11. Правління Жетуліу Варгаса в Бразилії.
12.Фульхенсіо Батіста та його роль в історії Куби.
13. Фідель Кастро: політичний портрет.
14. Ернесто Че Гевара – революціонер і символ епохи.
15. Ева Перон та становлення пероністського режиму в Аргентині.
16. Правління Сальвадора Альєнде в Чилі.
17. Авторитарний режим Аугусто Піночета в Чилі.
18. Правління Уго Чавеса у Венесуелі.
19. Католицька церква у процесі колонізації Латинської Америки.
20. Каудилізм у країнах Латинської Америки.
21. Криза та ліквідація військових диктатур у Південній Америці у 80-ті роки ХХ ст.
22. Еволюція авторитарних режимів у країнах Латинської Америки у 80-90-ті роки.
23. Інтеграційні процеси у країнах Латинської Америки у ХХ – на початку ХХІ ст.
24. Роль США у розвитку Латинської Америки у міжвоєнний період.
25. Роль США у розвитку Латинської Америки у ІІ половині ХХ – на початку ХХІ ст.
26. Військовий чинник в історії країн Латинської Америки.
27. Диктатура А. Сомоса в Нікарагуа.
28. Диктатура Ф. Дювальє на Гаїті.
29. Бідності та злочинність у країнах Латинської Америки у кінці ХХ – на
початку ХХІ ст.
30. Корупція та наркобізнес у Латинській Америці у кінці ХХ – на початку ХХІ.
31. Тропікоафриканська цивілізація та її особливості.
32. Сайго Такаморі: історичний портрет.
33. Реформи Шаха Аббаза І в Ірані (1587-1629 рр.).
34. І Опіумна війна та її наслідки для Китаю (1840-1842).
35. Завершення завоювання Індії та перші кроки її модернізації (кінець ХVІІІ- І половина ХІХ ст.).
36. Перша англо-афганська війна та її наслідки (1839-1842 рр.).
37. Друга англо-бурзька війна та її наслідки (1899-1902).
38. Хун Сю-Цюань : історичний портрет (1814-1864 ).
39. Повстання тайпінів та причини його поразки (1850-1864 ).
40. Каста раджпутів та особливості її духовного життя в ХVІ-ХVІІІ ст.
41. Сулейман Кануні : історичний портрет (1494-1566).
42. Роксолана : Міфи і реальність (1502-1558).
43. Модернізація апарату управління Індією у ІІ половині ХІХ- початку ХХ ст.
44. Побутова культура китайців за правління Династії Цінь.
45. Сикхи та їх боротьба за незалежність у кінці ХVІІ-60-х рр.. ХVІІІ ст.
46. Утворення імперії моголів. Бабур.
47. Молодотурецька революція 1908-1909 рр. та її наслідки.
48. Модернізація економічного життя Японії в останній третині ХІХ – початку ХХ ст.
49. Виникнення націоналістичного руху в Індії. Діяльність Б.Г.Тілака.
50. «Нова політика» китайського уряду на початку ХХ ст. та її наслідки.