Інтерактивне заняття з історії античності “Соціально-економічний розвиток Стародавнього Китаю доби династій Цінь і Хань”

20 листопада студенти 1 курсу  історичного факультету під керівництвом старшого викладача кафедри всесвітньої історії Діаною Яблонською взяли участь в інтерактивному занятті, присвяченому соціально-економічному розвитку Стародавнього Китаю в період династій Цінь і Хань. Під час заняття використовувалися різноманітні інтерактивні методи, що сприяли активному залученню здобувачів вищої освіти в освітній процес.
1. Дати відповіді на картки.
Студенти виконували письмову роботу на п’яти картках, закріплюючи хронологію основних подій і реформ у Китаї доби Цінь і Хань.
2. Соціально-політичні реформи та структура суспільства. Діана Русланівна зачитувала твердження, а студенти підтверджували або спростовували факти.
Наприклад:
– «При Шан Яні можна було зробити кар’єру тільки за походженням»;
– “Шан Ян послабив покарання, щоб мотивувати населення”;
– “Шан Ян дозволив вільне переселення між громадами без контролю держави”;
– “Метою реформ було підсилення держави Цінь у міждержавних війнах”
А як ви вважаєте?
Далі була гра «Так/Ні», де обговорювали ключові політичні нововведення:
– Уніфікація писемності.
– Єдина монета задля покращення торгівлі.
– Дороги забезпечували швидкий зв’язок між регіонами.
– Централізація влади.
3. Народні повстання «червонобрових» (18–27 рр. н.е.) та «жовтих пов’язок» (184 р. н.е.) та їх характер.
Студенти брали участь у рольовій міні-грі, виконуючи ролі селян, чиновників та військових, пояснюючи мотиви підтримки чи неприйняття повстань.
4. Інтерактив «Прогноз».
Кожен студент аргументував, чи могли жовті пов’язки перемогти за підтримки армії, розвиваючи критичне мислення та аналіз історичних обставин.
Це заняття сприяло не лише кращому розумінню історичного матеріалу, а й розвитку аналітичних здібностей, комунікативних навичок та критичного мислення студентів.